import java.util.*; /** Definition af en spiller */ public class Spiller { String navn; double konto; int feltnr; public Spiller(String navn, double konto) { this.navn=navn; this.konto=konto; feltnr = 0; } /** En besked til spilleren */ public void besked(String besked) { System.out.println(navn+": "+besked); } /** Et ja/nej-spørgsmål. Returnerer true hvis ja, false hvis nej */ public boolean spørgsmål(String spørgsmål) { String spm = navn+": Vil du "+spørgsmål+"?"; String svar = javax.swing.JOptionPane.showInputDialog(spm,"ja"); if (!"ja".equalsIgnoreCase(svar)) return false; System.out.println(navn+": Vil du "+spørgsmål+"? ja"); return true; } public void transaktion(double kr) { konto = konto + kr; System.out.println(navn+"s konto lyder nu på "+konto+" kr."); } public void betal(Spiller modtager, double kr) { System.out.println(navn+" betaler "+modtager.navn+": "+kr+" kr."); modtager.transaktion(kr); transaktion(-kr); } public void tur(ArrayList felter) { int slag = (int)(Math.random()*6)+1; // et terningkast System.out.println("***** "+navn+" på felt "+feltnr+" slår "+slag+" *****"); for (int i=1; i<=slag; i=i+1) // nu rykkes der { // gå til næste felt: tæl op, hvis vi når over antal felter så tæl fra 0 feltnr = (feltnr + 1) % felter.size(); Felt felt; felt = felter.get(feltnr); if (i