/** En gade, der købes af en spiller og bebygges */ public class Gade extends Felt { Spiller ejer; double pris; double grundleje; int antalHuse; double huspris; public Gade(String navn, double pris, double leje, double huspris) { this.navn=navn; this.pris=pris; this.grundleje=leje; this.huspris=huspris; antalHuse = 0; } public void landet(Spiller sp) { System.out.println(sp.navn+" er landet på "+navn); if (sp==ejer) { // eget felt System.out.println("Dette er "+sp.navn+"s egen grund"); if (antalHuse<5 && sp.konto>huspris) { // byg et hus System.out.println(ejer.navn+" bygger hus på "+navn+" for "+huspris); ejer.transaktion( -huspris ); antalHuse = antalHuse + 1; } } else if (ejer==null) { // ingen ejer grunden, så køb den if (sp.konto > pris) { System.out.println(sp.navn+" køber "+navn+" for "+pris); ejer=sp; sp.transaktion( -pris ); } else System.out.println(sp.navn+" har ikke penge nok til at købe "+navn); } else { // felt ejes af anden spiller double leje = grundleje + antalHuse * huspris; System.out.println("Husleje: "+leje); sp.betal(ejer, leje); // spiller betaler til ejeren } } }