OOP uge 10

Øvelser

Kig på eksemplerne fra lærebogen kapitel 13.



13.7 Opgaver

  1. Flyt try og catch i SumMedTastatur2 sådan, at programmet smider den aktuelle sum væk og prøver igen, men uden at spørge brugeren.

  2. Ret programmet, så det tæller antallet af gange, en sum blev påbegyndt.
    Det er klart, at man skal tælle en variabel op, men hvor skal optællingen placeres?

  3. Ret programmet, så det også tæller antallet af gange, en sum blev korrekt afsluttet.

  4. Flyt try og catch sådan, at programmet smider den aktuelle indtastning væk, men lader brugeren fortsætte med at regne på den samme sum.



Obligatorisk opgave

Undtagelser

Indfør håndtering af undtagelser i dit eget programmeringsprojekt, og send de pågældende udsnit til din lærer.

Klassediagrammer med UML-værktøj

Hav diagrammer, udskrifter ect. klar og tag et møde med din lærer omkring projektet.

Start TogehterJ (hvis den ikke ligger i Menuen Start så start Together.exe fra C:\Programmer\Together5.0\bin)
Gå i gang med at generere nogle klassediagrammer for dit projekt.

NB: Hvis programmet skriver at det er "whiteboard edition" betyder det at licensfilen ikke er installeret på din computer.

I R:\Programmer\Together ligger installationsfilen og licenskoderne til den fulde version. For at bruge den fulde version skal filen EngineeringCollegeofCopenhagen1.tg kopieres ind i C:\Programmer\Together5.0\bin.

Hvis du vil bruge programmet hjemmefra, så indstallér det fra CD'en du købte ved kursets start.