import java.awt.*; public class Bold implements Runnable { double x, y, fartx, farty; Graphics g; public Bold(Graphics g1, int x1, int y1) { g = g1; x = x1; y = y1; fartx = Math.random(); farty = Math.random(); Thread t = new Thread(this); t.start(); } public void run() { for (int tid=0; tid<5000; tid++) { // Tegn bolden over med hvid på den gamle position g.setColor(Color.WHITE); g.drawOval((int) x, (int) y, 50, 50); // Opdater positionen med farten x = x + fartx; y = y + farty; // Tegn bolden med sort på den nye position g.setColor(Color.BLACK); g.drawOval((int) x, (int) y, 50, 50); // ændr boldens hastighed lidt nedad farty = farty + 0.1; // Hvis bolden er uden for det tilladte område skal den // rettes hen mod området if (x < 0) fartx = Math.abs(fartx); if (x > 400) fartx = -Math.abs(fartx); if (y < 0) farty = Math.abs(farty); if (y > 100) farty = -Math.abs(farty); // Vent lidt try { Thread.sleep(10); } catch (Exception e) {}; } } }